Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Σήκω Φύγε!

Ή αλλιώς: Qu' ils rentrent chez eux!
Οι περισσότεροι γνωρίζετε πως μεγάλωσα στις Βρυξέλλες. Εκεί για διάφορους λόγους έβγελα Γαλλικές ειδήσεις οι οποίες έδειχνα σπάνια τον ελεινό Jean Marie LePen τον πρόεδρο του ακροδεξιού κόμματος Front National.
Ένα από τα κλασσικά συνθήματα του ήταν το Qu' ils rentrent chez eux! Το οποίο το προορίζει στους μετανάστες.

Το 1998 ήρθα να ζήσω στην Ελλάδα και όπως είναι προφανές με ενοχλούσαν (και ακόμα με ενοχλούν) πολλά πράγματα. Η έλλειψη ΠΕΖΟδρομίων, τα κορναρίσματα, η αγένεια, ο ρατσισμός και πολλά άλλα. Όταν τολμούσα και το έλεγα σε γηγενείς άκουγα όλη την ώρα: Ανθέλληνα: Σήκω Φύγε!

Οι ανθέλληνες δεν είμαστε πολλοί αλλά οι κατηγορίες είναι στερεότυπες.

Είχα αρχίσει να συνιθήζω αλλά πρόσφατα ξανα-άκουσα αυτή την κατηγορία επό έναν άνθρωπο που αγαπάω και εκτιμάω πάρα πολύ.

Τραγικό; Σίγουρα αλλά δεν πρόκειτε να γίνω ποτέ Ομωφοβικός, αντιΤούρκος, αντιΑλβανός, μακεδονομάχος,ΕΛληναράς και πολλά άλλα!

19 σχόλια:

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Όποιος θέλει να διαβάσει έξοχα ποστς για τους εθνικούς μας μύθους τότε το μπλογκ του Δημήτρη (doctor) είναι (σχεδόν) μονόδρομος...

Meropi είπε...

Γιάννη μου,
η Ελλάδα πληγώνει κάθε σκεπτόμενο Έλληνα. Το ότι θέλουμε να την κάνουμε καλύτερη, δεν σημαίνει ότι είμαστε Ανθέλληνες. Ανθέλληνες είναι αυτοί που θέλουν να διαιωνιστεί αυτή η μιζέρια, ο ωχαδερφισμός, η αγένεια, η αδιαφορία για το περιβάλλον κλπ κλπ.

thalassaki είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσες οι σκέψεις και τα σχόλιά σου, Γιάννη. Η Ελλάδα πάντα πλήγωνε κι εξακολουθεί να πληγώνει τα παιδιά της - όπου κι αν βρίσκονται. Ωστόσο παραμένει σημείο αναφοράς, έστω και μέσα απ' τα σφάλματα και τις αδυναμίες της. Η πρόσφατη πενταετία (2002-07) που πέρασα κάτω μ' έμαθε πάρα πολλά και δεν μετανιώνω καθόλου γι' αυτή την εμπειρία. Το θέμα είναι να κρατάμε τα θετικά και να προσπαθούμε όσο μπορούμε να διορθώνουμε τα αρνητικά - τόσο του τόπου μας όσο και τα δικά μας. Εύχομαι να είσαι μια χαρά, να έχεις πλέον αναρρώσει και να μας χαρίζεις τακτικά εγγραφές γεμάτες ουσία. Καλό σου βράδυ, με εκτίμηση
θαλασσάκι http://personal.pblogs.gr

nosdi είπε...

http://blueplanetcorporation.blogspot.com/2009/05/blog-post.html

Egw pali, afieronw to komati stous progonous mou, pou ekdiwxthikan apo ta paralia.

Σοφία είπε...

δεν πρόκειτε να γίνω ποτέ Ομωφοβικός, αντιΤούρκος, αντιΑλβανός, μακεδονομάχος,ΕΛληναράς και πολλά άλλα! Ε προσπάθησε κι εσύ λίγο παραπάνω, μην παραιτήσαι στο πρώτο εμπόδιο :-p

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Μερώπη
Δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκαιο. Ξέρεις πόσες φορές έχω ακούσει τον χαρακτηρισμό "ανθέλληνα";

@thalassaki
Εγώ αντιθέτως γύρισα πριν από 11 χρόνια και ψιλο-έχω μετανοιώσει. Όσον αφορα την υγεία μου αν εξαιρέσουμε πως δεν έχω όσφρηση είμαι υγιέστατος.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Κώστα, θα μπω στο μπλογκ σου αύριο. Πάντως δεν κλαίω τις "χαμένες πατρίδες" των δικών μου προγώνων.

@Σοφία
Έχεις απόλυτο δίκαιο αλλά είμαστε μειωνότητα :(

nosdi είπε...

John de eipa pote gia xamenes patrides k alhtrotikes skepseis!
Egw afierwsa ena tragoudi apla!

Stin telikh omws oi progwnoi mou, apo kapnoparagwgoi kai me periousia megalh apenanti, vrethikan m ena tsouvalh stin plath sth Samo.

Den zitisan tipota, palepsan, kai eftiaksan ksana ti zwh tous!
An ayto esena sou moiazei gia kati allo...provlima sou!

Astero είπε...

Άντε καλέ, το έχετε παρεξηγήσει το πράγμα.

Εμείς οι Έλληνες, ως γνωστόν, είμαστε πολύ large τύποι και άμα δεί προκοπή ο διπλανός μας τρώμε τα λυσσακά μας.

Άμα δε ο διπλανός είναι τίποτις γείτονας, φίλος, ή τέλος πάντων στο κοντινό μας περιβάλλον, τότε γίνεται το σώσε.

Άλλωστε, το εθνικό μας σπορ είναι να κατηγορούμε τους άλλους για τα δικά μας χάλια.

Αυτή η λύσσα η κακιά που μας έχει πιάσει τελευταίως με τους αλλοδαπούς, λοιπόν, είναι απλά ο τρόπος μας να τους πούμε γουέλκαμ και ότι τους νιώθουμε αδέρφια.

Επίσης επειδή έχουμε γίνει πολύ χάι τύποι και Ευρωπαίοι, δεν μπορούμε ρε παιδί μου τη μιζέρια δίπλα μας.

Είμαστε πολύ ψυχοπονιάρηδες, αλλά από απόσταση. Άμα βλέπουμε τον άλλο να ψοφάει στην τηλεόραση, πολύ λυπόμαστε.
Αλλά μην έρχεται να ψοφήσει και δίπλα μας διότι κυκλοφορούν μικρόβια και αρρώστιες και θα μας χαλάσει και το λαιφστάιλ.

NdN είπε...

Κάποιοι άνθρωποι έχουν κάνει πολλά ταξίδια στη ζωή τους...εννοώ πολλές φορές από την πόλη στο χωριό τους για να σουβλίσουν αρνί το Πάσχα. Εχουν δει τον κόσμο από την τηλεόραση και είναι λογικό να ισχυρίζονται ότι όποιος λέει κάτι διαφορετικό από αυτούς είναι "ανθέλληνας", "αλλοτριωμένος" κτλ.

Εσύ δεν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία γιατί έχεις δει και κάτι διαφορετικό. Οπότε και να θέλεις δεν μπορείς να αλλάξεις. Οπως και αντίστοιχα δεν μπορείς να αλλάξεις τον άλλο. Μόνο αν τα δει μόνος του υπάρχει περίπτωση να καταλάβει. Μέχρι τότε...υπομονή.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Κώστα
Μάλλον έγινε παρεξήγηση. Εσύ αναφέρεσαι σε μειωνότητες οι οποίες εκδιώχθηκαν επειδή ήταν μειωνότητες. Προφανώς και είμαι εναντίον, άλλωστε όλα τα έθνη έχουν κάνει εθνοκάαθάρσεις και σαν Οικολόγος τις κατακρίνω ΟΛΕΣ!

Το θέμα του ποστ όμως είναι άλλο, αφορά ανθρώπους σαν εμένα που είμαι Έλληνας και κάνω κριτική στη χώρα μου!

Σίγουρα όμως παραδέχομαι τους πρόγονους σου που έφτιαξαν τη ζωή τους!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@Αστέρο
Άσχετο αλλά δεν ανεβάζεις κανά κείμενο; Έχει "αραχνιάσει" το μπλογκ σου...

Όσον αφορά την ειρωνία σου: Συμφωνώ απόλυτα :)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@NdN
Θα συμφωνήσω και θα διαφωνήσω μαζί σου.
Σίγουρα πρέπει να κάνω υπομονή αλλά, δεν είναι η καλύτερη αρετή μου, πόσο μάλλον όταν έχω δίκαιο...

Astero είπε...

Άσχετο, πώς θα σε βάλω στα links μου, γιατί μου βγαίνει όλο το παλιό??

Έχω να το χρησιμοποιήσω καιρό το εργαλείο και το 'χω ξεχάσει..!

(Κρίμα που δεν έχουν κάνει ένα Idiot's guide to blogging, πολύ θα μου χρησίμευε!)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Πολύ φοβάμαι πως το βιβλίο: "Idiot's guide to blogging," δεν υπάρχει :P

Πάντως βρίσκω πως είναι εύκολο να βάλεις ένα σύνδεσμο.

Δεν στο παίζω έξυπνος μιας και η δουλειά μου είναι προγραμματιστής εφαρμογών για το ίντερνετ...

Astero είπε...

Καλά, εύκολο είναι, αλλά δεν μου λες και πώς γίνεται?
Γιατί δεν το καταφέρνω!!
Ότι και να κάνω με βγάζει στο παλιό σου μπλογκ!!

Άτιμη τεχνολογία...:P

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Συγνώμη αλλά δεν φταίει η τεχνολογία που δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς το εργαλείο του blogger :P

Πάντως σκέφτηκα να ανεβάσω ποστ με το πως να βάλει κάποιος σύνδεσμο στον blogger, αλλά δεν σου υπόσχομαι πως θα το ανεβάσω σύντομα.

Astero είπε...

Καλά, με δουλεύεις αλλά εγώ τα κατάφερα και χωρίς τη βοήθειά σου;)))

Σ'αφήνω τώρα, με ζητάει ο Μπιλ (ο Γκέιτς καλέ) να του εξηγήσω κάτι τεχνολογικά...

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Όχι δεν σε δουλεύω. Το έγραψα για να σε βοηθείσω.