Τρίτη 30 Ιουνίου 2009

Αντικαπνιστική Νομοθεσία

Ξεκαθαρίζω από την αρχή πως είμαι μανιώδης καπνιστής αλλά υποστηρίζω τα περιοριστικά μέτρα μιας και δεν φταίνε οι άλλοι που είμαι βλάκας και καπνίζω.

Αύριο, πρώτη Ιουλίου εφαρμόζεται και στην Ελλάδα η Αντικαπνιστική Νομοθεσία που μας επιβάλλεται (με ή χωρίς εισαγωγικά) από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν έχω διαβάσει λεπτομερώς τη νομοθεσία αλλά από όσο γνωρίζω ο νόμος έχει ευνοϊκούς όρους για τα μικρά μαγαζιά μιας και δεν έχουν την οικονομική ικανότητα να τα χωρίσουν σε δύο ξεχωριστούς χώρους.

Πριν από λίγα χρόνια η, τότε, κυβέρνηση Σημίτη αποφάσισε να σηκώνει η τροχαία τις μηχανές που βρίσκονται επάνω στα ΠΕΖΟδρόμια. Ο εφαρμογή του νόμου κράτησε μία άντε δύο εδομάδες...

Προσθήκη 27/2009: Χθες στο Ελ. Βενιζέλος κάπνισα μέσα στο χώρο παραλαβής αποσκευών. Οπότε κάνω τη ρητορική ερώτηση: Το αεροδρόμιο της Αθήνας ανήκει στην Ελληνική επκράτεια ή όχι;

Προσθήκη 12/9/2009
Βρίσκομαι σε ένα ίντερνετ καφέ στη Λέσβο και καπνίζω ελέυθερα...

14 σχόλια:

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Μετά από μερικά αρνητικά κείμενα αποφάσισα να ανεβάσω ένα θετικό.

Laplace είπε...

καλημερα
δεν καπνιζω κ συμφωνω με το μετρο!
πολυ εντιμο κ δικαιο αυτο που γραφεις!
δεν μπορω τα λαμογια που ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ θελουν να μου επιβαλουν τον καπνο τους στην μουρη μου

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Συμφωνώ παρόλο που είσαι υπερβολικός.

NdN είπε...

Νομίζω πως δεν θα εφαρμοστεί ούτε αυτό το μέτρο στην Ελλάδα. Είναι τόσα πολλά τα παραθυράκια που όλο και κάτι θα βρίσκουν. Αν ήθελαν να περιορίσουν το τσιγάρο θα έπρεπε η απαγόρευση να είναι καθολική κόπως ακριβώς σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία κτλ.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Θέλω να είμαι αισιόδοξος :)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Στην εταιρία που δουλεύω η νομοθεσία εφαρμόστηκε από σήμερα. Δεν κάνω κριτική απλώς σημειώνω ένα γεγονός σχετικό με το ποστ μου.

enikolo είπε...

Εύγε για την στάση σου. Συμφωνώ μαζί σου καθώς είμαι και εγώ καπνιστής από τα 23 μου (!) ενώ μέχρι τότε ήμουν μανιώδης αντικαπνιστής.Πιστεύω ότι τύποι σαν κι εμάς ποτέ δεν ενοχλούσαν με ή χωρίς νόμους.Είναι η στοιχειώδης ευγένεια να μην καπνίζεις σε κλειστό χώρο, μπροστά σε παιδιά ,κλπ.
Όσο για τον νόμο θέλω κι εγώ να είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι είναι στο χέρι μας να τον τηρήσουμε.
Εγώ ούτως ή άλλως σκεφτόμουν να το κόψω και τώρα είναι μια καλή ευκαιρία.
Πάντως για τους πιο απαισιόδοξους να πώ ότι ένα τέτοιο θέμα που αφορά συλλογική συνείδηση δεν λύνεται από τη μια μέρα στην άλλη.Απλά το θεωρώ άλλο ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση.Σκεφτείται αν θα καπνίζαμε εμείς αν αυτός ο νόμος και η καμπάνια είχε τεθεί σε εφαρμογή το...70.

ManBlogg είπε...

Γιάννη, δεν είμαι καπνιστής. Όπως σχεδόν σε όλα τα πράγματα στην Ελλάδα αναμένω να δω την επιτυχία εφαρμογής του. Αναμένω να μην εφαρμοστεί τουλάχιστον στους χώρους διασκέδασης και μπαρ. Συμφωνώ με τα μέτρα αν και τα θεωρώ ημίμετρα. Προτιμώ την ερμηνεία της εφαρμογής των μέτρων σε ΗΠΑ που αφορούν την απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους χώρους εργασίας με σκοπό την προστασία των εργαζομένων από το παθητικό κάπνισμα. Δηλαδή απαγορεύεται να καπνίζεις παντού όπου κάποιος εργάζεται. Τα μπαρ είναι χώροι εργασίας και αυτά φυσικά. Δεν υπάρχουν περιθώρια παρερμηνείας και δεν υπάρχουν χώροι εσωτερικοί καπνιζόντων αν υπάρχουν παράλληλα και εργαζόμενοι.

Από τις χώρες της Ευρώπης νομίζω είμαστε οι τελευταίοι που ακόμα το συζητάμε; Όταν ακούω τον Αβραμόπουλο να λέει ότι θα εφαρμοστεί προσαρμοσμένος στα μεσογειακά δεδομένα φαντάζομαι εννοεί την Τουρκία, Αίγυπτο, Λιβύη κλπ

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@enikolo
Δεν ξέρω πόσο αποτελεσματικά είναι αυτά τα μέτρα. Δεν καπνίζουμε σε δημόσιους χώρους αλλά στο σπίτι μας "ρεφάρουμε".

Αν κρίνω από το παράδειγμα της Ινδική Κάνναβης στις χώρες όπου η νομοθεσία έχει μικρές έως καθόλου ποινές (Ολλανδιά) η κατανάλωση είναι μικρότερη από τις χώρες που επιβάλλουν βαριές ποινές (Ελλάδα). Τέλος δεν πιστεύω πως η κατανάλωση προϊόντων καπνού θα ήταν μικρότερη στην εποχή μας αν η νομοθεσία είχε ψηφιστεί πριν από 20 ή 30 χρόνια.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@ManBlogg
Για το σχόλιο σου για την Ελλάδα: :)))

Δεν εκπλήσωμαι που στις ΗΠΑ η νομοθεσία είναι λογικότερη από την Ελληνική (όχι πως είναι δύσκολο).

Πάω για τσιγάρο :P

mahler76 είπε...

θα τον ακυρώσουμε και αυτό το νόμο!!!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Πολύ φοβάμαι πως αυτό θα γίνει :(

nosdi είπε...

Mi se dw parkarismeno pote panw se PAIZO-DROMIO!!!!!!

Tha sto rimaskw sti gratzounia to mini!!!
:))))))))))

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Αν με δεις τότε κάνε το παρόλο που δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν τα ΠΕΖΟδρόμια με το τσιγάρο